avatar Ten blog rowerowy prowadzi Marecki z miasteczka Rzepin. Mam przejechane 53337.83 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.00 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 193833 metrów.

25-40 km

Lasami do Boczowa

Poniedziałek, 4 kwietnia 2022 · dodano: 04.04.2022 | Komentarze 7

Wieje i to mocno. Jedyny ratunek las, choć i tam czuć podmuchy.
Dziś nie tylko wcześnie (wyjechałem koło 11), ale też eksploracyjnie. Postanowiłem odwiedzić Boczów dojeżdżając do niego leśną drogą, którą jechałem tylko raz i to kilkanaście lat temu. Pamiętałem że powód dlaczego skończyło się jednym razie był dość istotny i okazało się że ciągle ma miejsce, ba, jest nawet gorzej niż wtedy.
Poprzez most przez Ilankę i Rzepinek dojeżdżam do Jeziora Rzepsko. Następnie odbijam w kierunku ruin młyna lubińskiego, którego okolice nazywają się Łąkoszek. To stamtąd zaczynam jazdę do Boczowa nową - starą drogą. To piaszczysto - gliniany, leśno - polny odcinek. Koleiny wypłukane przez wodę i chyba rozryte przez ciężki sprzęt miejscami sięgają pół metra. Musiałem uważać by nie wrypać się w dziurę, a jest sucho. Docieram do Boczowa, gdzie po rekonesansie jeziora i kościoła, wracam do domu przez Tarnawę Rzepińską i Starościn. Po drodze zaglądam jeszcze nad dwa Stawy Starościńskie. Dawno tam nie byłem, więc jak będzie znów wiało, to będzie mój kolejny cel wycieczki.
Ciut cieplej niż wczoraj, tylko ten cholerny wiatr.

Jezioro Rzepsko

Wodujący Łabędź © Marecki

Wietrznie, więc do lasu

Niedziela, 3 kwietnia 2022 · dodano: 03.04.2022 | Komentarze 9

Bez pomysły wytoczyłem się z domu. Dalej daje popalić wiatr więc znaczną część swojej wycieczki odbębniłem w Puszczy. Pojechałem na Gajec, brukiem idącym z Zielonego Boru doczłapałem się poprzez Jezioro Sułek do Sułówka. Stamtąd przez Nowe Biskupice zaliczyłem Stare Biskupice. Ze Starych piaszczystą leśną drogą dotarłem do Starkowa. Ze Starkowa już polami poprzez Sułów i Drzeńsko wróciłem do domu. Ciągle chłodno, czasem pokazywały się przejaśnienia.

Pozostałości po lutowych wichurach, okolice Nowych Biskupic
Pozostałości po lutowych wichurach, okolice Nowych Biskupic © Marecki

Wiosenna droga do Starkowa
Wiosenna droga do Starkowa © Marecki

Sułów - szlak rowerowy
Sułów - szlak rowerowy "Świętego Jakuba" © Marecki

Wiosenna okolica

Piątek, 25 marca 2022 · dodano: 25.03.2022 | Komentarze 4

Dziś krótko po okolicy,  bo jutro lecę na rano do roboty.
Wycieczka celem spotkania pierwszego w tym roku bociana.. których ciągle niestety jeszcze nie ma. Zarówno gniazdo w Gajcu, Drzeńsku, jak i Lubiechni Wielkiej bez oznak przybycia boćka. W zeszłym roku mimo wyraźnie chłodniejszej wiosny, pierwszego jej zwiastuna zobaczyłem dokładnie 21.03. W tym roku już jest parę dni poślizgu. Skoro klekota nie było, to poturlałem się jeszcze na bobrowy szlak uprzednio zaliczając Piasta. W Bobrowym ogrodzie godzinka przerwy na wiosenne fotki. Już na sam koniec pobytu nad głową mignął mi Bielik, ale ciężko było uzyskać jakiś zadowalający kadr przez liczne gałęzie.
Kolejny cieplutki dzień. Pokazało się wreszcie parę chmurek. Może w końcu popada..

Wjazd do Lubiechni Wielkiej od strony Drzeńska

Zięba po koncercie © Marecki

Szpak po kąpieli
Szpak po kąpieli © Marecki

Bielik krąży nad ogrodem bobrowym

Bielik przeleciał nad ogrodem bobrowym
Bielik przeleciał nad ogrodem bobrowym © Marecki

Polno - leśna okolica

Sobota, 19 marca 2022 · dodano: 19.03.2022 | Komentarze 5

Powrót nieprzyjemnego, chłodnego, północno-wschodniego wiatru..
Ranek zapowiadał w ogóle fatalny, szary dzień, ale w okolicach obiadu wreszcie zaczęło się przecierać. Zanim jednak to nastąpiło, poszedłem godzinkę pomachać siekierą, a tu miłe odwiedziny. Przyleciał rudzik, których w zimie widziałem niewiele. Zainteresowany obserwował mnie z niewielkiej odległości, a nawet pozwolił zbliżyć się do siebie na niecały metr. Od razu przerwałem pracę i poleciałem po aparat. A ten grzecznie poczekał :)

Na samej wycieczce szału nie było. Liczne polne ptaki, Są już skowronki, szaleją potrzeszcze. Żurawie jak zwykle czujne, a łąbędzie śpiące. Bocianów jeszcze nie widziałem.
Dokuczał wiatr, więc druga część trasy miała miejsce w lesie.. Zaliczyłem Gajec, Drzeńsko, Kowalów, Sułów i znów Gajec.

Parę fotek i mapka

Oko w oko z Rudzikiem
Oko w oko z Rudzikiem © Marecki

Rudzik odwiedził mój ogród
Rudzik odwiedził mój ogród © Marecki

Żurawie w locie
Żurawie w locie © Marecki

Zamieniam asfalt na szuter i jadę w kierunku Gajca.

Trochę pól, trochę lasu

Niedziela, 13 marca 2022 · dodano: 13.03.2022 | Komentarze 4

Polno - leśny wypad.
Pierwsza część to klasyk po polach, druga to leśne kręciołki nad Ilanką w okolicy Starościna. Dodam że komfort jazdy z nową korbą jest ogromny. Sztywność całej konstrukcji Hollowtech II podczas jazdy pod wzniesienie, bez porównania z "kwadratem". Jakbym z poloneza przeszedł na merca. Zaglądałem za bocianami ale jeszcze ich nie ma. Dostrzegłem za to nad Ilanką pod Starościnem - Zimorodka, to pierwsza obserwacja tego kolorowego ptaka w tych okolicach. Poza tym zanotowalem polujące Kanie rude, tak więc to  kolejny dowód na to że prawdziwa wiosna jest blisko. Najcieplejszy dzień od wielu tygodni, choć dość silny wiatr ze wschodu ciągle utrudnia życie.

Przymusowy postój między Gajcem a Drzeńskiem.

Łabędź niemy w locie..

Mój ulubiony most przez Ilankę..

Sprawdzić gniazdo + Stawy Ośniańskie

Poniedziałek, 7 marca 2022 · dodano: 07.03.2022 | Komentarze 5

Dziś wycieczka celem sprawdzenia czy gniazdo Bielików za Starościnem będzie w tym roku użytkowane. Dobra wiadomość jest taka że parka przygotowuje gniazdo, a zła, taka że dała drapaka jak chciałem ją przyfocić. W związku z lęgami nie wolno za bardzo zbliżać sie gniazd i tak też zrobiłem by nie niepokoić mieszkańców. Wpadnę tam w maju jak wyklują się juniory i będą skakać po drzewach ucząc się latać..
Słoneczna choć wietrzna pogoda zachęciła mnie jeszcze do odwiedzenia stawów Ośniańskich, ale tam dziś wyjątkowa bida przyrodnicza. Wczoraj w szary zimny dzień udałem się do dłuższy lasu na spacer i tam już fajniejsze kadry, więc dorzucam je dodatkowo.

Bieliki wysoko na niebie..

Zapełniany Staw Ośniański

Nieczynna linia Rzepin - Ośno

Windows XP

Ilanka

Oraz parę ptasich kadrów z wczoraj

Kowalik
Kowalik © Marecki

Mysikrólik
Mysikrólik © Marecki

Pełzacz leśny
Pełzacz leśny © Marecki

Leśno - polny Sułów

Sobota, 26 lutego 2022 · dodano: 27.02.2022 | Komentarze 5

Przyznam że w obliczu tego co sie dzieje na Ukrainie, ciężko o jakąś radochę z jazdy, ale mimo wszystko nie powinno się rezygnować z tego co się robiło dotychczas na co dzień. Po raz pierwszy od dłuższego czasu trafiła mi się wolna sobota, ale większego pomysłu na trasę nie miałem. Pierwotnie miałem jechać na pole, ale długie oczekiwanie na przejeździe w Drzeńsku (20 minut), i narastające zniecierpliwienie skierowało mnie w lasy na Sułów. Tam po polno-leśnej przeprawie po zwałkach i nieudanej gonitwie za siedzącym na polu Bielikiem, trafiłem w końcu na szuter, który doprowadził mnie najpierw do drogi Słubice - Ośno, a następnie do tytułowego Sułowa. Stamtąd do domu wróciłem polnym standardem przez Drzeńsko, tym razem bez pociągowego przymusowego postoju..
Pogoda niby przedwiosenna, ale to jeszcze jednak nie wiosna.

Parę fotek dla kontrastu.

Szutrówka w kierunku Sułowa i Starych Biskupic
Szutrówka w kierunku Sułowa i Starych Biskupic © Marecki

Tablica jedynego rezerwatu przyrody w Powiecie Słubickim
Tablica jedynego rezerwatu przyrody w Powiecie Słubickim © Marecki

Kościół w Sułowie
Kościół w Sułowie © Marecki

Parka żurawi na polu pod Drzeńskiem
Parka żurawi na polu pod Drzeńskiem © Marecki

Łabędzie na polu pod Drzeńskiem
Łabędzie na polu pod Drzeńskiem © Marecki

Rancho Drzecin

Piątek, 11 lutego 2022 · dodano: 11.02.2022 | Komentarze 6

Mimo że celem mojego wyjazdu było rancho pod Drzecinem, atrakcji na wycieczce było znacznie więcej.
Zacznę od tego że ledwie po 4 km trasy musiałem ukryć się w Gajcu na przystanku przed gradem i następnie deszczem. Miałem wątpliwości czy kontynuować, ale niezawodny radar-opadów.pl pokazał że w ciągu 20 minut będzie po wszystkim. Tyle to trwało. Kontynuowałem jazdę na Rancho Drzecin przez Nowe Biskupice, Sułów, Stare Biskupice i Drzecin. Widziałem po drodze coś co wyglądało jak toki myszołowów, kolejny dowód na to że mimo połowy lutego wiosna chyba jest niedaleko. Przejechałem przez końską miejscówkę, przy okazji zauważyłem że Zalew Drzeciński jest wysuszony. Na leśnym odcinku od Drzecina do Nowych Biskupic dużo zwałek po licznych w tym roku wichurach. Przed Gajcem obserwuje mnie z lasu sarna, a za wioską widzę że suchym od dwóch lat rowem, z pól spływa woda do leśnych stawów. Zjechałem na nie przy obwodnicy kolejowej i faktycznie dwa leśne stawy : kolejowy oraz staw Skłodowskiego są już wodą w większości wypełnione. Woda zaczyna przesmykiem docierać do suchego w ostatnich latach Jeziora Bledzewskiego. Jest szansa że napłynie trochę wody i wiosną będzie trochę życia nad tym akwenem. Co do życia, to przy obwodnicy kolejowej Rzepina dostrzegam zapylające sobie drogą żurawie, a nad młodnikiem 2 km od mojego domu widzę efektowne mgły. Przy okazji widać już że dzień jest wyraźnie dłuższy. O 17-00 w lesie jeszcze sporo widać. Znacznie chłodniej niż w ostatnich dniach. Podczas wyjazdu +4.5 stopnia, po deszczu koło +3, na powrocie niecałe +1.5. Poza opadem na początku pogoda wyborna.

Fotki i mapka

Przedwiośnie

Czwartek, 10 lutego 2022 · dodano: 11.02.2022 | Komentarze 3

Spontaniczny wypad.
Miałem nie jechać bo zewsząd krążyły deszczowe chmury, ale skusiła mnie na takie ryzyko temperatura, która podskoczyła do 12 kresek. Była to dobra decyzja bo finalnie nie spadła na mnie nawet kropla. Na polach spokojnie, choć w oddali widziałem sarny, łabędzie i chyba Bielika. Na otwartej przestrzeni cały czas lekko dokuczał wiatr, więc druga część trasy w lesie.

Parę zdjęć poglądowych.

Ilanka pod Starościnem © Marecki

Stawy Ośniańskie

Piątek, 4 lutego 2022 · dodano: 04.02.2022 | Komentarze 5

Tak by sie przejechać przed jutrzejszym powrotem do pracy. Zapomniałem dodać że objawem pokoronnym jest u mnie występujący już parę dni totalny brak apetytu. Generalnie choroba pozbawiła mnie 4 kg  Dziś jednak zdecydowanie lepiej mi się jechało niż wczoraj. Powrót wiatru, toteż chowałem się w lesie. Na stawach spokojnie. Ciepło..