avatar Ten blog rowerowy prowadzi Marecki z miasteczka Rzepin. Mam przejechane 50880.78 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.03 km/h i się wcale nie chwalę.

Polna okolica

Środa, 22 lutego 2023 · dodano: 22.02.2023 | Komentarze 8

Dzień aktywny.
Rano wypad do Słubic po wyniki prześwietlenia płuc, który wykazały delikatny stopień ich zwapnienia, zapewne po przebytym Covidzie w zeszłym roku.

Mając chwilę czasu, pokręciłem się nad Odrą przy moście i promenadzie, gdzie cały czas trwają prace hydrotechniczne. Wziąłem ze sobą olympusa, ale bez bazooki..

Po powrocie, półtoragodzinny kręciołek po okolicy, wykorzystując piękną przedwiosenną pogodę. O dziwo, fotograficzna klapa, dlatego wrzucam foty ze Słubic i wczesnoranną Sójkę, która wpadła mi do ogrodu..

Sójka na mojej wiśni
Sójka na mojej wiśni © Marecki

Widok ze Słubic na most graniczny, Odrę i Frankfurt nad Odrą
Widok ze Słubic na most graniczny, Odrę i Frankfurt nad Odrą © Marecki

Navigar 3 na Odrze przy moście granicznym. W tle Frankfurt nad Odrą.
Navigar 3 na Odrze przy moście granicznym. W tle Frankfurt nad Odrą. © Marecki

Barka, kanał portowy i widok na Frankfurt nad Odrą
Barka, kanał portowy i widok na Frankfurt nad Odrą © Marecki

Mewa śmieszka
Mewa śmieszka © Marecki

Gołębia cień
Gołębia cień © Marecki

Cycle Route 12412826 - via Bikemap.net - Open Route in Bikemap App

A wieczorkiem obserwacja zapowiadanej koniunkcji, Jowisza, Wenus i Księżyca. Niestety postępujące zachmurzenie utrudniało obserwację, dodatkowo dodając efekt "halo"

Koniunkcja od góry: Jowisza, Księżyca i Wenus
Koniunkcja od góry: Jowisza, Księżyca i Wenus © Marecki

jotwu
| 13:49 piątek, 24 lutego 2023 | linkuj Jak widać w Twoim wpisie jednak nie tylko ptaszki masz w głowie - milej się ogląda.
Marecki
| 15:24 czwartek, 23 lutego 2023 | linkuj MateM - przyznam że nawet nie myślałem o uruchomienia "bazooki" celem wypatrywania księżyców Jowisza, skupiłem się na wydobyciu światła z ciał niebieskich bo było ono kiepskie przez postępujące zachmurzenie. Fota jaśniejszym obiektywem (Mam 45 mm ze światłem 1.8). Sama fotka z 5 sekundowym naświetlaniem przy ISO 200.
Fajna ta twoja obserwacja i z tego co widzę chyba 5 księżyców..

Kuba - Dzięki.
MateM
| 11:24 czwartek, 23 lutego 2023 | linkuj Sójek nie lubię, choć ta na zdjęciu wygląda sympatycznie :-)

Koniunkcja super, ciekawi mnie czy próbowałeś przy tym zachmurzeniu wypatrzeć księżyce galileuszowe?

W roku koronawirusa udało mi się przeprowadzić taką właśnie obserwację:

http://www.matem87.webd.pl/Wycieczki rowerowe/2020.07.14 Jowisz i Saturn z Globikowej 40 km/Jowisz i jego cztery księżyce.jpg
| 23:54 środa, 22 lutego 2023 | linkuj Oj, kojarzę takie zapasy :) Ładne u Ciebie :)

Słubic nie znam kompletnie. Byłem cały raz :)
meteor2017
| 21:26 środa, 22 lutego 2023 | linkuj Dobrze mieć na taką okazję jakąś sóję, albo smieszkę ;-) Ja w takich sytuacjach zwykle wrzucam mech, grzybki, lub inne borówki
mallutky
| 20:45 środa, 22 lutego 2023 | linkuj Ładnie się ta sójka ustawiła do zdjęcia :). U was też już wiosennie.
strus
| 19:25 środa, 22 lutego 2023 | linkuj Najważniejsze że była aktywność
jotka
| 19:15 środa, 22 lutego 2023 | linkuj Zdrówka życzę Marku. Fajne foty nie tylko ornitologiczne :)