avatar Ten blog rowerowy prowadzi Marecki z miasteczka Rzepin. Mam przejechane 53946.72 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.98 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 195555 metrów.

Powódź 2024 - Stan alarmowy na Odrze

Poniedziałek, 23 września 2024 · dodano: 23.09.2024 | Komentarze 9

Zgodnie z planami, pojechałem zobaczyć dziś pierwsze efekty dużej wody w mojej okolicy. Najlepiej do tego służy Trasa Nadodrzańska, od Uradu do Słubic, którą dziś przejechałem. To co będzie w fotorelacji to zaledwie poziom alarmowy - 410 cm w Słubicach. Zgodnie z zapowiedziami IMGW, ma być półtora metra więcej, ale to za dwa/ trzy dni. Oczywiście postaram się wówczas także udać by zrelacjonować sytuację. Na razie jest bezpiecznie i nawet podczas kulminacji, też ma być. Na razie zamknięto drogę w Uradzie tuz przy Pliszce i zjazd na Betonówkę nad którą będąc w Uradzie często goszczę. W Rybocicach jest lekka cofka na Ilance, popękał betonowy most (chyba bardziej od wieku) i sołtys go prewencyjnie zamknął. Najgorzej wygląda sytuacja w Świecku, gdzie dziś widziałem wielu żołnierzy (podarowali mi nawet żołnierskie suchary), byli po pracy, przy układaniu worków przy przepompowni w Świecku.
Zapytałem się grzecznie czy mogę wykonać parę zdjęć z mostu, ale nie robili mi problemu. Potem podjechałem nad samo ujście Ilanki, które wygląda efektownie. Potem most drogowy w Świecku, pod którym jest droga na Słubice, Nie została jeszcze zalana, ale brakuje może z 5-10 cm. Jutro będzie po ptokach. Na koniec Słubice, gdzie wykonałem pare zdjęć zalanych polderów i wróciłem do domu. Pojutrze jadę ponownie. Podczas przechodzenia fali kulminacyjnej.

14 lat temu robiłem relację z majowej powodzi w 2010 r. z tych samych okolic. LINK

Pogoda za to była dziś idealna, 21 stopni, lekki wiatr.

Cofka na Pliszce w Uradzie

Cofka na Ilance w Świecku © Marecki

Ujście Ilanki do Odry w Świecku
Ujście Ilanki do Odry w Świecku © Marecki

Odra dochodzi do drogi pod mostem drogowym w Świecku
Odra dochodzi do drogi pod mostem drogowym w Świecku © Marecki

Kanał portowy © Marecki

Zalane poldery w Słubicach
Zalane poldery w Słubicach © Marecki

Odra sięga już wału w Słubicach
Odra sięga już wału w Słubicach © Marecki

Ostatnie wyspy na polderach w Słubicach
Ostatnie wyspy na polderach w Słubicach © Marecki

Marecki
| 20:54 środa, 25 września 2024 | linkuj Dziekuje za komentarze, jutro powinno być efektowniej na zdęciu i z tego co czytam bez szwanku dla okolicy.
jotka
| 17:24 wtorek, 24 września 2024 | linkuj Niezły dystans i super fotorelacja.
jotwu
| 16:40 wtorek, 24 września 2024 | linkuj Trudno sobie wyobrazić co przeżywają mieszkańcy terenów, gdzie powódź zniszczyła im domy. Też mam nadzieję, że najgorsze jest już za nami. Chętnie zaglądnę do Twoich wpisów sprzed lat.
meteor2017
| 16:12 wtorek, 24 września 2024 | linkuj No, jak przez dużą rzekę przechodzi fala, to widać jaki to jest żywioł... zwłaszcza jak jest okazja poobserwować jak poziom rośnie z godziny na godzinę (co mi się zdarzało na Wiśle).
MateM
| 15:41 wtorek, 24 września 2024 | linkuj Pliszka i Ilanka wyglądają urokliwie :)
| 14:55 wtorek, 24 września 2024 | linkuj Sporo wody, ale najważniejsze, że w głównej mierze wszystko jest pod kontrolą. Bardzo dobra fotorelacja!
| 22:20 poniedziałek, 23 września 2024 | linkuj Sądzę, że już się nauczono na błędach (znów) i sytuacja, prócz małych podtopień, będzie ogarnięta.

Ciekawe ujęcia.

Pozdro z terenu, który o powodzi powoli zapomina :)
strus
| 21:24 poniedziałek, 23 września 2024 | linkuj Tragedia wielu ludzi przez tą wodę
anwi
| 19:21 poniedziałek, 23 września 2024 | linkuj Straszna ta powódź tegoroczna. Mam nadzieję, że najgorsze już za nami.