avatar Ten blog rowerowy prowadzi Marecki z miasteczka Rzepin. Mam przejechane 50880.78 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.03 km/h i się wcale nie chwalę.

Stawy Ośniańskie

Niedziela, 12 marca 2023 · dodano: 12.03.2023 | Komentarze 5

Zapowiadano pierwszy od jakiegoś czasu spokojny, choć dość chłodny, przedwiosenny dzień. Opady miały się pokazać, ale dopiero koło 16-00. Wiatr zmienił za to kierunek i dyndał mi z południa. Wybrałem się po blisko 2 tygodniach przerwy na Ośniańskie akweny. Mimo że było pochmurnie, liczyłem że od tego czasu zrobi się większy ruch nad stawami. Pojawiły się tam Kanie rude. Widziałem już pierwsze te ptaki pod koniec lutego i to bliżej Rzepina, ale dziś na stawami było ich nawet kilka. Niestety kiepskie światło i jakaś dziwny brak zaufania samych drapieżników, zaowocowało tylko zdjęciem uciekającego ptaka. Bielika także widziałem, ale ten zrobił manewr i zniknął daleko nad lasem. Dzisiejszą w miarę słabą przyrodniczą wycieczkę uratował za to lisek. Na stawy znów zawitam jak już przywieje wiosenne temperatury..

Pare fotek i mapka.

Domki nad Stawami Ośniańskimi © Marecki

Czapla siwa
Czapla siwa © Marecki

Łabędzie na jednym ze stawów