avatar Ten blog rowerowy prowadzi Marecki z miasteczka Rzepin. Mam przejechane 50767.38 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.03 km/h i się wcale nie chwalę.

Jeziora Koziczyńskie

Piątek, 21 października 2022 · dodano: 21.10.2022 | Komentarze 9

Przedobiedni wypad do kolorowej Puszczy Rzepińskiej..
Dziś kierunek na południe, a celem trzy Jeziora Koziczyńskie : Supno, Głębokie i Lipowki. Ponadto odświeżenie dawno nie odwiedzanych przeciwpożarówek i innych leśnych przecinek. Początek nieco chłodnawy (10 stopni), ale powrót już w komforcie 15 stopniowym. Lekki wiatr, ale w puszczy nie było go praktycznie czuć.. Październik bardzo mi się w tym roku podoba..

Moje ulubione jesienne drzewo, za Maczkowem..
Moje ulubione jesienne drzewo, za Maczkowem.. © Marecki

Jezioro Supno
Jezioro Supno © Marecki

Sosna o czterech konarach, okolice Jezior Koziczyńskich
Sosna o czterech konarach, okolice Jezior Koziczyńskich © Marecki

Puszcza Rzepińska
Puszcza Rzepińska © Marecki

Prawdziwki że palce lizać..
Prawdziwki że palce lizać.. © Marecki

Na krzyżówce dróg © Marecki

Odnowiony szuter z Sądowa do Nowego Młyna
Odnowiony szuter z Sądowa do Nowego Młyna © Marecki

Kozaczek i resztki wrzosów..
Kozaczek i resztki wrzosów.. © Marecki

Punkt czerpania wody nr.65
Punkt czerpania wody nr.65 © Marecki

Radzików na horyzoncie
Radzików na horyzoncie © Marecki

Kościół pod wezwaniem MB Królowej Polski, o konstrukcji szachulcowej z 1712 r.
Kościół pod wezwaniem MB Królowej Polski, o konstrukcji szachulcowej z 1712 r. w Radzikowie © Marecki

| 01:32 środa, 17 stycznia 2024 | linkuj Przyjemne jesienne klimaty ;)
meteor2017
| 18:53 niedziela, 23 października 2022 | linkuj To ja będę polemizował ;-P Obejrzałem jeszcze raz dokładnie i na 90% procent nie jest to podgrzybek, tylko maślak pstry (10% zostawiam jednak na możliwość pomyłki). Maślak pstry jest zupełnie niemaślakowy, nie ma lepkiej skórki, ma zupełnie inny kolor (taki brudno-piaskowy), zwykle niejednolity, z takimi łuseczkami. Trzonek w podobnym kolorze. Uciśnięte rurki sinieją, a przekrojony trzonek się przebarwia (osiągając kolor bardziej niebieski niż podgrzybki).

Porównaj z ostatnimi trzema zdjęciami z poniższego wpisu, to są własnie maślaki pstre, zwłaszcza ostatni wydaje się być wręcz identyczny:
jotwu
| 16:46 sobota, 22 października 2022 | linkuj Dorodne zdjęcia grzybów - osobiście nie miałem dotąd takiego szczęścia.
jotka
| 14:04 sobota, 22 października 2022 | linkuj U Ciebie piękna pogoda u nas niestety nie...
Marecki
| 07:44 sobota, 22 października 2022 | linkuj Meteor - to był podgrzybek na sto procent.
Trollking - Dzięki, istotnie piękny mamy miesiąc.
Dodam że żal było zostawiać grzyby, zwłaszcza prawdziwki, ale dla mnie rozpoczęcie zbierania oznaczałoby de facto koniec wycieczki..
| 22:05 piątek, 21 października 2022 | linkuj Kanapki z grzybkami? :)
meteor2017
| 21:39 piątek, 21 października 2022 | linkuj @Trollking - żeby było cuś pysznego na kolację ;-)
| 20:56 piątek, 21 października 2022 | linkuj Grzyb to grzyb, po co drążyć, hehe? :)

Ładne fotki, takie jak ten piękny październik :)
meteor2017
| 18:18 piątek, 21 października 2022 | linkuj Październik nas rozpieszcza :-) Drugi grzyb to nie podgrzybek, na 90% to maślak pstry (żeby mieć stuprocentową pewność, musiałbym mieć zdjęcie od dołu,, albo sam go obejrzeć :-)).