avatar Ten blog rowerowy prowadzi Marecki z miasteczka Rzepin. Mam przejechane 50814.38 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.03 km/h i się wcale nie chwalę.

Podeszczowa Puszcza Rzepińska

Wtorek, 24 sierpnia 2021 · dodano: 24.08.2021 | Komentarze 5

Cały wczorajszy dzień padało i bardzo dobrze..
Susza w lubuskim była już spora, a te 80-100 mm deszczu które wczoraj lunęło na pewno poprawi sytuację w lasach.. Ba, już poprawiła, bo jadać dziś na wycieczkę mogłem bez najmniejszego problemu pokonać fragmenty leśnych dróg, które jeszcze parę dni temu były zwykłą pustynią..Nie tylko wczorajszy deszcz był powodem dla którego dziś kręciłem po puszczy. Pojawił się dość nieprzyjemny wiatr, który na otwartych przestrzeniach trochę dawał popalić. Gdybym wybrał inną trasę (na przykład po polach), pewnie by mnie trochę wymęczył. A tak na pełnym komforcie pokręciłem sobie będąc osłoniętym. Zaliczyłem kilka jezior, nad dwoma akwenami na chwilkę przystanąłem. Poziom wody niestety nie powala.. Na pocieszenie, nad Jeziorem Rzepsko, na które lokalsi, w tym i Ja mówią "Piaskowe" był wysyp różnego rodzaju owadów, więc miałem co fotografować. Warto też wspomnieć że wrzosy już ładnie kwitną..

Parę fotek i mapka

Jezioro Głębiniec
Jezioro Głębiniec © Marecki

Puszcza Rzepińska po całodniowym deszczu znów złapała trochę świeżej zieleni
Puszcza Rzepińska po całodniowym deszczu znów złapała trochę świeżej zieleni © Marecki

Dopływ Rzepii
Dopływ Rzepii © Marecki

Dostojka latonia
Dostojka latonia © Marecki

Lecicha pospolita
Lecicha pospolita © Marecki

Bielinek kapustnik
Latolistek cytrynek © Marecki

Ni to mucha, ni to bąk..
Ni to mucha, ni to bąk.. © Marecki

Puszcza Rzepińska w okolicy Starościna © Marecki

Wrzosy w Puszczy Rzepińskiej
Wrzosy w Puszczy Rzepińskiej © Marecki

| 23:26 poniedziałek, 17 stycznia 2022 | linkuj Wspaniale wyglądają te leśne tereny!
| 21:38 wtorek, 24 sierpnia 2021 | linkuj Deszcze są mega potrzebne, ale miło by było, gdyby występowały tylko nocami i ustępowały mad ranem :)

Świetnie wyszły Ci te mikro-makro ujęcia!
jotwu
| 20:35 wtorek, 24 sierpnia 2021 | linkuj Rozumiem Twoje zadowolenie z opadów deszczu i jest to obiektywne spojrzenie. Zdjęcia oczywiście na medal, złoty oczywiście.
meteor2017
| 18:20 wtorek, 24 sierpnia 2021 | linkuj Mnie dziś trochę ten wiatr wymęczył. Widzę, że dziś obiekty latające w wersji mikro ;-)