avatar Ten blog rowerowy prowadzi Marecki z miasteczka Rzepin. Mam przejechane 50880.78 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.03 km/h i się wcale nie chwalę.

Stawy Ośniańskie

Czwartek, 28 stycznia 2021 · dodano: 28.01.2021 | Komentarze 8

Dzionek wolny, a to oznaczało jedno..Wycieczka nad stawy ośniańskie, poszukać trochę ptaszków, być może dostrzeć jakieś drapieżniki..
Trasa można rzec oklepana, ale zawsze się coś na niej dzieje, więc nie ma co marudzić. Trzymałem się głównie największego ze stawów, ma w tej chwili najwięcej wody, a dodatkowo jet tylko w małej cześci zamrożony. Dominowały ptaki wodne, ale widziałem też Bielika, a nad głową krążył Łabędź Krzykliwy. Wcześniej na polach spotkałem liczne żurawie, a na drzewach i słupach czatujące Myszołowy i Pustułki..
Mimo porannego deszczu, szybko następowała poprawa pogody i w sumie był to dość jasny dzień.
Fotki i mapka

Żurawie pod Połęckiem
Żurawie pod Połęckiem © Marecki

Myszołów na sośnie
Myszołów na sośnie © Marecki

Z następnego zdjęcia ucieszy się Kuba :)

Konik pod Ośnem Lubuskim

Pąki nabrzmiewają
Pąki nabrzmiewają © Marecki

meteor2017
| 08:22 sobota, 30 stycznia 2021 | linkuj Trasy oklepane mają to do siebie, że człowiek zna teren jak własną kieszeń i wie gdzie można coś spotkać... ja tak mam z wiosennymi kwiatkowycieczkami, im częściej jeżdżę w jedno miejsce, tym więcej różnych kwiatków mogę znaleźć, bo wiem gdzie rosną. No, z ptakami jest trudniej, bo są nieco mniej stacjonarne ;-) A poza tym jak jest jakieś ładne miejsce, to lubię je odwiedzać :-0

Jak zobaczyłem zdjęcie dębu, to nim zobaczyłem podpis, w głowie mi przemknęła myśl, że powinien być podpis w stylu "pomnikowy dąb - znajdź na nim 10 ptaków" ;-)

Bielik niezły, bez lodu nie byłoby takiej fajnej foty.
tunislawa
| 21:34 piątek, 29 stycznia 2021 | linkuj piękne znów polowanko ! u mnie jakoś ptaszki się chowają ostatnio , chociaż dzisiaj widziałąm , ale nie udało się złapać jakiegoś drapieżcę 2 razy i dawno nie spotkanego rudzika ! a dziecioły i łabedzie i owszem :P....a i sporo kwiczołów :)
| 04:23 piątek, 29 stycznia 2021 | linkuj Widać już powoli przyroda szykuje się do wiosny (pąki z ostatniego ujęcia), u mnie póki co nadal leży cienka warstwa śniegu.
Elegancka ptasia seria!
| 18:19 czwartek, 28 stycznia 2021 | linkuj Łe, jak ja Ci zazdroszczę tego bielika :) Super!

Świetne foty, jak zwykle, tylko patrzeć i patrzeć.

No i ten brak śniegu też by mnie ucieszył... Niestety, dzisiaj Poznań rano zasypało.
miciu22
| 18:05 czwartek, 28 stycznia 2021 | linkuj No to niezłe łowy widzę :)
Marecki
| 17:34 czwartek, 28 stycznia 2021 | linkuj Darek - parę dni temu jeszcze gdzieniegdzie był, a w ostatnim czasie było go najwięcej od wielu lat, gdzie tu szczeście ?
Janusz - Jak pewnie zauważyłeś nigdy nie jeździłem dla pustych kilometrów i to się nie zmieni. A fotografia to miły dodatek do wycieczek rowerowych.
jotwu
| 17:18 czwartek, 28 stycznia 2021 | linkuj Brawo Marku za kolejną lekcję zoologii i serię pięknych zdjęć z tą lekcją związanych. Mimo zajęć fotograficznych potrafiłeś zebrać sporo kilometrów a to przecież ciągle styczeń. Szczerze podziwiam.
strus
| 16:13 czwartek, 28 stycznia 2021 | linkuj Ty masz szczęście że na twoich terenach nie ma śniegu :) SUPER zwierzaki