avatar Ten blog rowerowy prowadzi Marecki z miasteczka Rzepin. Mam przejechane 50460.58 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.03 km/h i się wcale nie chwalę.

• Sprzęt Merida Kalahari 550

Sentymentalna wycieczka do Łochowic i Strugi..

Środa, 25 lipca 2012 · dodano: 06.08.2020 | Komentarze 0

Za dzieciaka sporo z rodzicami jeździłem w okolice Bytnicy i Łochowic, a dokładniej do niewielkiej Strugi. Mieściły się tam kiedyś kolonie na których moi rodzice byli wychowawcami. Nad Jeziorem Niemka Mała w wieku 8 lat nauczyłem sie pływać. Często też pływałem w oddalonym o parę km Jeziorze Glibiel zwanym przez lokalnych Łochowickim. Zwykle jeździliśmy tam pociągiem z Rzepina, wysiadaliśmy w Bytnicy i te parę kilometrów szliśmy na piechotę drogą. Teraz jest tam ścieżka rowerowa na całej długości, a jeziora cieszą się niezmiennie dużym zainteresowaniem.
Nad Jeziora w Strudze i Łochowicach dojechałem zaczynając od trasy do Krosna Odrzańskiego, przez m.in Cybinkę i Osiecznicę. W samym Krośnie zaliczyłem okolice Zamku. Potem wizyta w Kamieniu, Łochowice, dwa wspomniane jeziora, Pałac w Bytnicy. Następnie skręciłem na Grabin, gdzie zaliczyłem dwór i kościół. Wróciłem znów do Bytnicy z której do domy wracałem przez Budachów, Debrznicę, Gądków Wielki, Mierczany i Lubin.
Upalna pogoda..

Zamek piastowski z XIII w. w Krośnie Odrzańskim © Marecki

Pałac z drugiej poł. XVIII w. w Kamieniu
Pałac z drugiej poł. XVIII w. w Kamieniu © Marecki

Kościół filialny pod wezwaniem Chrystusa Króla, z połowy XIX wieku w Łochowicach © Marecki

Jezioro Glibiel (Łochowickie)
Jezioro Glibiel (Łochowickie) © Marecki

Dawne kolonie w Strudze
Dawne kolonie w Strudze © Marecki

Jezioro Niemka Mała
Jezioro Niemka Mała © Marecki

Pałac zbudowany w XVIII w w Bytnicy
Pałac zbudowany w XVIII w w Bytnicy © Marecki

Kościół szachulcowy, barokowy z 1776 roku obecnie filialny pw. św. Jana Chrzciciela w Grabinie © Marecki

Dwór z drugiej połowy XVIII wieku w Grabinie
Dwór z drugiej połowy XVIII wieku w Grabinie © Marecki

kościół rzym.-kat. fil. pw. św. Józefa, barokowy z lat 1782 - 1785[ w Budachowie © Marecki