Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Marecki z miasteczka Rzepin. Mam przejechane 50880.78 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.03 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Marecki.bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 135.56km
  • Czas 05:50
  • VAVG 23.24km/h
  • Temperatura 29.0°C
  • Kalorie 5022kcal
  • Podjazdy 116m
  • Sprzęt Merida Kalahari 550
  • Aktywność Jazda na rowerze

Groß Neuendorf

Środa, 28 sierpnia 2013 · dodano: 16.08.2020 | Komentarze 1

Trzecia stówka w sierpniu, to planowany na wiosnę, a zrealizowany dopiero teraz wypad na Niemcy, do Groß Neuendorf..
Sama mieścina nie wyróznia się niczym specjalnym, poza tym że znajdują sie w niej trzy portowe wieża załadunkowe, a z jednej z nich podczas wysokiej wody lub powodzi, rozpościera sie super widok na Odrę. Do Groß Neuendorf docieram jadąc przez Drzeńsko, Kowalów, Radów, Radówek, Laski Lubuskie, Górzycę, Ługi Górzyckie, Kostrzyn, Kustrin - Kietz, Neubleyen, Nieschen, Sydowswiese i wreszcie Kienitz. Trasa po Niemieckiej stronie prowadzi cały czas po wale odrzańskim. Trasa jest płaska jak stół. 
Powrót nieco inny Kienitz Nord, Wilhelmsaue, Letschin, Vosberg, Wollup, Zechin, Genschmar, Gorgast, Manschnow i Kustrin - Kietz. Trasa po Polsce identyczna, jak na dojeździe. Tempo szybkie, było gorąco..

Fotki i mapka..

Racza Struga w Górzycy
Racza Struga w Górzycy © Marecki

Przekraczam granicę w Kustrin - Kietz
Przekraczam granicę w Kustrin - Kietz © Marecki

Jadę na Bleyen
Jadę na Bleyen © Marecki

Pomnik pamieci ofiar II Wojny Światowej w Kienitz
Pomnik pamieci ofiar II Wojny Światowej w Kienitz © Marecki

Pomnik - Czołg radziecki w Kienitz
Pomnik - Czołg radziecki w Kienitz © Marecki

Dojeżdżam do Groß Neuendorf
Dojeżdżam do Groß Neuendorf © Marecki

Wieża załadunkowa w Groß Neuendorf
Wieża załadunkowa w Groß Neuendorf © Marecki

Pierwsza ściana nabrzeża w Groß Neuendorf została zbudowana w 1909 roku. Dwa lata później była druga ściana nabrzeża, a dwa lata później pierwszy dźwig załadunkowy. W 1928 roku nastąpił drugi dźwig załadunkowy. Pierwsza wieża załadunkowa została zbudowana w 1940 roku. Druga wieża załadunkowa została zbudowana w 1953 roku na zlecenie VEAB Groß Neuendorf przez "Biuro Projektowe Budownictwa i Budownictwa Przemysłowego Chemnitz Ministerstwa Budownictwa"jako "Wieża do pneumatycznego załadunku i rozładunku statków i wagonów". Obsługa odbywała się do 1971 roku na wagonach odrachbruchbahn, a następnie na ciężarówkach. W 1973 roku zaprzestała działalności kolejowej. Trzeci dźwig załadunkowy został ukończony w 1982 roku. Od 2003 roku przeprowadzono remonty turystycznego wykorzystania kompleksu

Wagoniki przerobione na miejsca do spania w Groß Neuendorf
Wagoniki przerobione na miejsca do spania w Groß Neuendorf © Marecki

Wieża załadunkowa w Groß Neuendorf
Wieża załadunkowa w Groß Neuendorf © Marecki

Wieża załadunkowa i punkt widokowy w Groß Neuendorf
Wieża załadunkowa i punkt widokowy w Groß Neuendorf © Marecki

Kościół z 1850 r. w Groß Neuendorf
Kościół z 1850 r. w Groß Neuendorf © Marecki

Jestem w Kienitz Nord
Jestem w Kienitz Nord © Marecki

Wiatrak koźlak z 1885 r. w Wilhelmsaue
Wiatrak koźlak z 1885 r. w Wilhelmsaue © Marecki

Jadę na Zechin
Jadę na Zechin © Marecki

Dzwonnica w Gorgast
Dzwonnica w Gorgast © Marecki

Dojeżdżam do Górzycy
Dojeżdżam do Górzycy © Marecki
 

Cycle Route 6824023 - via Bikemap.net - Open Route in Bikemap App 


Kategoria 100-150 km, Niemcy



Komentarze
Kolzwer205
| 13:13 niedziela, 16 sierpnia 2020 | linkuj Interesujące industrialne pamiątki dawnych lat.
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!